Hobby fotograf

Alla inlägg under december 2015

Av Emma Johansson - 19 december 2015 22:45

Hejsan!!

Har fixat en ny design/header till bloggen, den får duga eftersom jag blev hyffsat nöjd med den. :)

Kram //Emma

 

:)

Av Emma Johansson - 19 december 2015 21:57

Vi har byggt banan tills imorgon :)

Ochså har jag ätit julmat och gjort julgodis, ni kan få se bild imorgon!

 

Av Emma Johansson - 19 december 2015 01:17

Genom tiderna!

 

Klubbdressyr 2012



 

Hösthoppet 2012



 

Åby rid och träningsläger 2013



 

Första gången jag red Mille, 2015



 

Öronbild haha, 2015



 

 

Dagen då jag blev skötare på Don pedro



 

2014



 

<3



 

haha



 

Ridläger 2013



   

Dåligt språng, dåligt sits, osv



 

julshow 2014



 

Ridning på åkern



 

Jättelängesen! Mr grey ♥

 

 

 

 

 

Vårdressyr 2015

 

 

 

 

Detta är ca 1/4 av mitt liv med hästarna!
Hästar är ALLT och lite till.
 
// Emma

 

Av Emma Johansson - 18 december 2015 11:00

Av Emma Johansson - 12 december 2015 13:45

JULTEST

Vad önskar du dig allra mest i julklapp:
 Anton

Tror du du kommer få det: Nejj.

Varför: Därför

Önskar du dig något mer: (Saker som man t.ex kan köpa eller göra)peeeengar, ny telefon och mycket mer   

Tror du du kommer få det: Vet inte, det får vi väl se

Varför: vet inte? xd

Önskar du dig något som man inte kan köpa eller göra: Att Sune och Silvia kommer tillbaka <3

Hur många julklappar tror du du kommer få: Lagom mycket :)

Vem får du julklappar av: Släkten och kanse nån kompis?

Vem ska du ge julklapp till: Släkt typ, och mina närmsta vänner <3

Brukar du göra eller köpa dina julklappar: Båda

Har du något djur som du ger julklappar till: Jag ska ge något till Anton  iaf <3 och kanske katterna också 

Vem ska du fira med: Släkten
Hur ska du fira: Fråga inte mig ? 

Äter du mycket julmat: Nja

Vad är din favoritjulmat: Köttbullar, potatis, julskinka 

Vad gör du varje jul: Kollar på Kalles jul 

Har du en chokladkalender: Nej

Har du någon annan kalender: Nej

Brukar du titta på Kalle Anka: jaa!

Brukar tomten komma till dig: Jadå, 

Brukar ni ha en julgran hos dig: Ja


/ Emma

Av Emma Johansson - 11 december 2015 15:17

10 favoriter:
Färg:
 rosa!

Mat: Tacos
Band: The fooo <3
Film: Johan Falk, Beck, Maria Wern
Bok: Har ingen speciell, läser det mesta typ
Sport: Ridning

 
Årstid: Gillar faktiskt alla, för dom har sin charm ;)
Veckodag: fredag utan tvekan?
Glassmak: Vanilj kanske 
Tid på dygnet: kvällar

9 för tillfället:
Humör: uttråkad och trött
Smak: -
Kläder: Ridkläder
Bakgrund: på datorn? En från Stockholm horse show
Nagellack: -
Tid: 15.20
Omgivning: Vid mitt skrivbord 
Irritationsobjekt: Inget just nu


8 första:
Bästa vän:
 Ehm ja du Josefine?
Screen name: ?
Husdjur: -
Piercing: öronen 
Förälskelse: Daniel haha
Musik: vet itne
Bil: har aldrig haft någon
Kyss: -

7 senaste:
Cigarett
: röker inte
Mat: Ungspannkaka
Dryck: Apelsinfestis 
Biltur: Hem från skolan
Kyss: -
Spelad låt:  Gonna Make You Sweat

TV-program: Hela sverige bakar junior

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner:
 nope
Brutit mot lagen: yes
Blivit arresterad: nej
Badat naken: Ah
Varit med på TV: Nej, så känd är jag inte
Kysst någon du inte känner: Nej 

5 nej tack:
Kläder:
 fula haha
Mat: Blodpudding, ärtsoppa, vegetarisk lasagne, m.m
Musik: opera
Dryck: Mjölk
Personlighetsdrag: Players & oärliga 

4 saker:
Du gjorde igår kväll:
 Bakade pepparkakor
Du kan höra just nu: musik
Du inte kan leva utan:  Mina kompisar, familj & hästar
Du gör när du har tråkigt: va som helst 

3 personer:
Du kan berätta allt för:
 Mina närmsta
Du tycker om: Anton 
Du hatar: S.....

2 val:
Kaffe eller te:
 Inget
Vår eller höst: Båda

1 önskan: Få köpa Anton <333333

Av Emma Johansson - 9 december 2015 19:15

Blossa eller någon annan glögg
Jag dricker inte glögg.

Hackade eller hela nötter
Jag är allergisk mot nötter, så inget av det.

Grön eller vitmossa?
Båda

Riktig gran eller plast?

Riktig gran.

Lussekatter med eller utan saffran?
Med saffran så klart!

Lussekatter med eller utan russin?
Utan.

Julen vill jag läsa om:
I tidningar, i bloggar, i böcker, överallt! :)

Julgröten äter jag helst med:
Kanel, socker och mjölk

Köttbullar eller prinskorv?
Köttbullar

Julskinka med senap eller utan?
Med senap

Lussekatt eller pepparkaka?
Lussekatt

Sill eller lax?
Inget

Gravar din lax själv eller köper du?
Köper

Tomte eller ingen tomte?
Tomte


Brunkål eller rödbetssallad?
Rödbetssallad

När börjar du pynta ditt hem?
Några dagar innan jul

När klär du granen?
Dagen innan julafton

Vad är ett måste på ditt julbord?
Julskinka och köttbullar

Vad dricker du till julamten?
Julmust!

Gillar du att julpyssla?
Ja

Favorit julfilm?
Julkalenderna

Favorit julbok?
Astrid Lindgrens julsagor!

Julöl eller vin till julmaten?
Oftast blir det Julmust till maten!

Favoritpynt?
Hm.. Jag vet inte!

Favorit i Kalle Ankas jul?
Husvagnssemestern

Favorit julsång?
All i want for christmas

Favoritgodis?
Knäck utan mandel

Favoritjulrecept?
Vet ej kanske rocky roadsen som jag har bakat

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Julkort på posten är de bästa!

Vill du ha hemmagjort julgodis eller köpt?
Både och!

Vilka färger har ni till jul?
Rött, grönt, guld, vitt och silver

Hur ser din julfrukost ut?
Risgrynsgröt med kanel och vörtbröd!

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Har aldrig haft det
 

...

Av Emma Johansson - 7 december 2015 20:48

Häst-ponny

HV polo-Kingsland

John Whitaker-HV polo 

svart-fux

skimmel-fux 

schabrak
-vojlock 

Hoppning-dressyr

gymkhana-hoppning 

gymkhana-dressyr

Knoppar-flätor

box-spilta 

sadel-barbacka

ridkola-privat häst 

Presentation


Jag heter Emma och är 28 år och kommer från Stockholm, Botkyrka. Bor i Alby som ligger i Botkyrka. Jobbar inom Dv (Daglig Verksamhet). Mina intressen är baka, fota, datan och handla eller vad man ska säga. Men vet inte vad jag ska skriva mer här, ni får f

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards