Hobby fotograf

Alla inlägg under juli 2016

Av Emma Johansson - 5 juli 2016 21:45

Ingen kan va som han, han är mitt hjärta, det är H A N som får mig att må bra, han har lärt mig otroligt mycket som ingen annan skulle kunna gjort!

 

 

Av Emma Johansson - 5 juli 2016 21:23

Har du/har du haft en…

Egen häst?: Nej

Foderhäst?: Ja

Medryttarhäst?: Nej

Sköthäst?: Ja

Din häst/favorithäst

Namn: Anton

Färg: Fux

Ras: Haflinger

Bästa bus: Ja haha jag vet inte, XD

Ålder: 10

Bästa minne med?: När jag hoppade 80cm med honom för första gången<3

Sämsta minne med?: När jag ramlade av honom och bröt armen 

Högsta du hoppat?: 85cm

Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Clearround hoppning och dressyr

Hur ser din grimma till hästen ut?: Mulle grimma 

Tränset?: Svart med hjärtan 

Hur stor är hästen?: D-ponny XD

Favorit Ras?: Haflinger, fjording, shettis 

Färg på häst?: Hmm vet ej 

Gångart?: Vet ej 

Ridskola?: Vrf

Häst/ponny?: 

This or that :

Mocka/fylla höpåsar

Stegra/bocka

Barbackagalopp över ett Sommarfält/Snöfält

Stor häst/ponny

Hjälm med ventilation/Utan ventilation

Ridskor/ridstövlar

Hjälm/väst

Sporrar/spö

Rida själv/rida 2 

Hoppning/dressyr

Pessoa/hack

Hur många … har du?

Ridbyxor: 3-4

Hjälmar: 2

Säkerhetsvästar: 1

Ridskor: 3 par

Ridspön: 3-4

Sporrar: 1

Ridstrumpor: typ 7-8

Kavajer: 1

Hur många … har du/din häst?

Schabrak: Många

Sadlar: 0

Träns: 1

Benskydd: 3 par

Grimmor: 1

Skor: 3

Tävlingar!

Har du tävlat i hoppning?: Typ

Har du tävlat i dressyr? : Ja

Har du tävlat i fälttävlan?: Nej  

Har du tävlat i galopp?: Nej

Har du tävlat i en annan gren?: Nja

Har du ett par vita ridbyxor?: Ja

Har du en tävlingskavaj?: Ja

Har du en tävlingsskjorta?: Nej

Har du ett vitt schabrak?: Ja

Har du vita benlindor?: Ja

Har du en blå/gulrosett?: Ja

Har du en blå rosett?: Ja

Har du en gul rosett?: Ja

Har du en röd rosett?: Nej

Har du en grön rosett?: nej..

Har du en vit rosett?: nej.....

Har du en clear round rosett?: Ja

Har du en annan sorts rosett?: Som vadå?

Kan du…

Knoppa?: Ja 

Göra inbakad svansfläta?:Nej

Sadla?: Ja

Tränsa?: Ja

Sätta på ett täcke?: Ja

Kratsa hovarna?: Ja

Rykta?: Ja

Få en häst att gå i form?: Ja

Hoppa en bana?: Ja

Duscha en häst?: Ja

Har du…

Skrittat?: Ja

Travat?: J

Galopperat?: Ja

Hoppat?: Ja

Ridit en häst i form?: Ja

Haft gymkhana?: Ja

Lekar till häst?: Ja

Galopperat över ett sommarfält?: Ja

Hoppat barbacka?: Ja

Stått på en häst?: Ne

Ramlat av?: Ja

Suttit i damsadel?: Ja

Travat i damsadel?: Ja

Galopperat i damsadel?:Nej

Suttit bak och fram på en häst?:Ne

Suttit på en stegrande häst?: Ne

Suttit på en bockande häst?: Ja

Suttit på en skenande häst?: Ja

Ridit ut i grupp?: Ja

Ridit ut själv?: ja

Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit?: Ja

Ridit kadrilj?: Ja

Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst?: Ja

Varit med på en kadriljuppvisning?: Ja

Har du ridit en…

Arab?: ja

Shettis?: Ja

Ardenner?: Nej

Connemara?: Ja

Korsning?: Ja

Svensk ridponny?: Ja

Gotlandsruss?: Ja

Falabella?: Nej?

A-ponny?: Ja

B-ponny?: Ja

C-ponny?: Ja

D-ponny?: Ja

Storhäst?: Ja

Äger du (en/ett/flera)…

Pälsglans?: Ja

Hovolja/hovfett?: Nej

Flätgelé?: Nej

Torrschampo?: Nej

Hästschampo?:Nej

Ryktsten?:Nej 

Rotborste?: Ja

Ryktborste?: Ja

Ryktskrapa?: Ja

Hovkrats?: Ja

Mankam?: Ja

Svansborste?: Ja

Plastborste?: Ja

Massageborste?: Ja

 

Av Emma Johansson - 5 juli 2016 19:48

Nu kör vi 10 sanningar om mig själv! 

1. Älskar att rida 

2. Tog studenten i år

3. Jag vill ha en katt och en hund

4. Jag har bloggat på blogg.se nouw.com horseworld och devote och nu bloggplatsen ;)

5. Jag älskar att hänga med kompisar och jag älskar att ibland bara få vara själv! 

6. Jag har lätt för att bli arg

7. Jag hatar skolan 

8. Jag rider 2 gånger i veckan 

9. Jag har en syster

10. Jag bor i Vingåker och i Stockholm

 

Presentation


Jag heter Emma och är 28 år och kommer från Stockholm, Botkyrka. Bor i Alby som ligger i Botkyrka. Jobbar inom Dv (Daglig Verksamhet). Mina intressen är baka, fota, datan och handla eller vad man ska säga. Men vet inte vad jag ska skriva mer här, ni får f

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards