Hobby fotograf

Alla inlägg under juni 2017

Av Emma Johansson - 26 juni 2017 21:47

Idag så vaknade jag elva, så himla skönt med sovmorgon! Vid tolv så var det lunch, det blev köttbullar & makaroner. Sedan så åkte vi in till Trosa, först till någon el affär och sen till apoteket där jag hämtade ut lite medicin. Efter åkte vi till hästarnas sommarbete och kollade till dom. Sedan har kvällen varit jätte lugn, har ätit pulled pork till middag och suttit i 2 timmar cirka och målat med Natalie. Så nu sitter man här och kollar på orange is the new black, bästa serien! Sen blir det att somna tidigt ikväll för imorgon vid nio ska vi åka till Söderköping och äta glass. 

Kram Emma

 

Av Emma Johansson - 25 juni 2017 20:16

Choklad är nyttigt 

 

Choklad är gjort av kakao,

 

som utvinns från träd,

 

som är en planta,

 

Därför räknas choklad som Sallad!


Kram E <3 ;)

Av Emma Johansson - 23 juni 2017 22:45

Det är väl typ borsta hästar eller bara gosa med dom :) Fast det är roligt att spola hästar också, bara dom är snälla! :)

 

Av Emma Johansson - 22 juni 2017 23:38

1.Vilken är din favorit smak på glass?<> Blåbär, Regnbåge, Vaniljglass med daim kulor i och päron
2.Tycker du om kaffe?<> Nej, usch
3.Vad dricker du till frukost?<> Jos
4.Kan du spela poker?<> Haha nej
5.Tycker du om att mysa?<> Aa, ibland
6.Känner du någon som fyller år samma dag som du?<> Nej
7.Vill du ha barn i framtiden?<> kanske
8.Kan du några andra språk än svenska?<> Nja lite engelska bara
9.Har du åkt ambulans?<> Nej
10.Föredrar du havet elr pool?<> Pool

Av Emma Johansson - 21 juni 2017 17:59

 

Hej hej, så nu är det ju så att jag fortfarande knappt har skrivit nått om mig själv här på bloggen och jag har ju ändå haft den ett tag nu, Men iaf så tycker jag det är dags att göra det nu hahah:))


1: jag heter Emma Johansson


2: jag bor i Vagnhärad


3: jag är 95:a och fyller år i oktober:)


4: jag älskar att rida & vara i stallet, nog det roligaste jag vet


5: jag är seriöst Marcus och Martinus största fan<33


6: jag vill flytta till Vingåker igen


7: jag älskar tacos


8: skulle vilja bli smalare


9: jag skulle vilja jobba utomlands


10: jag är beroende av coca cola zero


11: min favorit serie är orange is the new black


12: skulle vilja bli ridlärare


13: eller så skulle jag vilja öppna en egen ponny ridskola med shettisar :D


14: jag ÄLSKAR mat haha


15: jag gillar kläder väldigt mycket


16: min favorit färg är rosa


17: hatar spindlar


18: har även extrem ormfobi


19: jag gillar svenska sommaren


20: jag älskar jordgubbar


<33

Av Emma Johansson - 13 juni 2017 20:23

¤ ...Du blev påkörd av en parkerad bil. 
¤ ...Du tror att det e iskuberna som håller frysen kall. 
¤ ...Det tar dej 2 timmar att kolla på en 60 minuters film. 
¤ ...När du gick på discot där man skulle vara över 18 tog du me 17 av dina kompisar. 
¤ ...Du ville ha en ny munk eftersom det var hål i den förra. 
¤ ...Du ringer nummer-upplysningen för att få numret till 112. 
¤ ...Du ställer dej på en stol för att höja ditt IQ. 
¤ ...Du snubblar över en sladdlös telefon. 
¤ ...Du säljer bilen för att få pengar till bensin. 
¤ ...Du kastar en sten mot golvet o missar. 
¤ ...Du försöker dränka en fisk. 
¤ ...Du köper en sol-driven ficklampa. 
¤ ...Du blev inlåst i en livsmedelsäffär, o svalt ihjäl.

Av Emma Johansson - 2 juni 2017 21:20

  Jag älskar dig.

Jag kommer aldrig att glömma dig min älskade :)
Du är den bästa hästen i hela världen <3
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskar dig <3
Saknar dig otroligt mycket redan, kommer aldrig att glömma dagarna med dig<3
Kommer kanske aldrig att få träffa dig igen.
Du är det bästa som någonsin hänt mig <3
Du kommer  säkert inte minnas vem jag är men du är min största kärlek! <33

Av Emma Johansson - 2 juni 2017 21:18

Idag hittade jag ett häst test!!!
Nu kan ni se hur duktig jah igentligen e på att rida!!!

Hästtestet

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var: såklart har jag ridit ponnyridning men första på ridskola va Cassambi på sundbyridskola :)
Hur gammal var du när du red för första gången:såklart har jag ridit ponnyridning men första på ridskola var när jag var 8!
Hur många älsklingshästar har du haft: Ganska många ;)

~ Utrustning ~

Hur många
ridbyxor har du: 2 par som jag använder
hjälmar har du: 3 st
spön har du: Massor
ridvästar har du: 1
ridskor har du: 2 par
ridstövlar har du: 2 par
grimmor har du: 4st?
täcken har du? 0
Vilken färg var dina första ridbyxor: Röda haha
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Blåa och rosa


~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff []
Passage []
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning []
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [/]


Där har ni lite fakta om mig!!!



Herrå

Presentation


Jag heter Emma och är 28 år och kommer från Stockholm, Botkyrka. Bor i Alby som ligger i Botkyrka. Jobbar inom Dv (Daglig Verksamhet). Mina intressen är baka, fota, datan och handla eller vad man ska säga. Men vet inte vad jag ska skriva mer här, ni får f

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards